sobota, 25 lutego 2012

Pieczone buraki na pęczaku z migdałami / Baked beets with almonds and pearled barley

Kolejny już raz nawiązuję do pieczonych buraków, o których opowiadałam Wam już jakiś czas temu. Jak widać, są dla mnie źródłem nieustających inspiracji. Tym razem słodko-kwaśne buraki występują w towarzystwie mojej ulubionej kaszy pęczak i chrupkich migdałów. To wersja wegańska i tę wersję widać na zdjęciach. W tej wersji można również dodać odrobinę białka w postaci garści ciecierzycy. Wegetarianom polecam jeszcze dodatek ostrego i słonego sera pleśniowego. Będzie jeszcze smaczniejsze, choć połączenie smaków słodkiego, kwaśnego i słonego może być dla niektórych z Was dość odważne.

Jest to całkowicie autorskie połączenie, dopracowane do perfekcji metodą prób i błędów. Jak dla mnie, jest to wręcz idealne połączenie smaków, konsystencji i kolorów, od którego jestem silnie uzależniona. Gdyby nie świadomość, że mój jadłospis powinien być jak najbardziej zróżnicowany, to mogłabym jeść pęczak z buraczkami codziennie. 

Warto pamiętać, że jeżeli już wcześniej upiekliście buraki i zapobiegawczo część z nich zamroziliście, to przygotowanie tego obiadu jest dziecinnie proste i szybkie. Trwa tyle ile rozmrożenie buraków (w mikrofali, piekarniku czy na patelni) i gotowanie kaszy pęczak. Jeżeli dodatkowo ugotujecie pęczak w garnku do gotowania ryżu, o którym też Wam już wspominałam, to obiad praktycznie zrobi się sam.


Składniki (1 porcja):
ok. 70g suchej kaszy pęczak
garść migdałów
ok. 70g buraków pieczonych (pieczonych zgodnie z tym przepisem klik)
opcjonalnie garść cieciorki (z puszku lub ugotowanej)
w wersji niewegańskiej - ok. 20 g sera lazur z niebieską lub zieloną pleśnią lub inny ser o podobnie ostro-słonym smaku.

1. Ugotuj pęczak do miękkości w dużej ilości wody. Możesz ugotować pęczak w zwykłym garnku pamiętając o ciągłym mieszaniu i kontrolowaniu stanu wody, żeby się nie przypalił i nie przywarł do dna. Możesz też użyć garnka do gotowania ryżu. Wtedy pęczak ugotuje się sam.
2. Kilka chwil przed końcem gotowania dodaj do pęczaku migdały w całości oraz jeśli używasz, ciecierzycę
3. Wyłóż pęczak z migdałami na talerz i przykryj buraczkami
4. W wersji wegetariańskiej i niewegańskiej posyp pokruszonym serem lazur.


English version:

Delicious, healthy, nutritious and very filling option both for vegans and vegetarians. This recipe uses baked beets that I presented you ages ago. It's great combination of sweet, sour and salty taste. If you feel like adding a bit more protein you can also consider adding to this dish handful of chickpeas. And it can be vegan too (version presented on the photos) or vegetarians if you would like to add some more colour and some sharp taste of cheese with green or blue veining.

Ingredients (1 serving)
70 g of pearled barley uncooked
handful of almonds
around 70 g of baked beets (you will find recipe here: click)
optionally hadnful of chickpeas (canned, drained or cooked)
if you are not a vegan you can add around 20 g of blue or green veined cheese

1. Cook pearled barley. (you can use rice cooker since the cooking process will be easier and faster. Otherwise cook pearled barley in a pot with three times more water, stirring constantly and making sure that there is always enough water in the pot so that nothing gest burnt to the bottom of the pot)
2. Few moments before the end of cooking add almonds and chickpeas if you are using them
3. Spread on the serving dish and covered with baked beets 
4. if you are not vegan sprinkle with blue or green veined cheese

6 komentarzy:

  1. pęczak również bardzo lubię :) świetna propozycja

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna kompozycja pieczonych buraków i kaszy!
    Pęczak to moja ulubiona.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pęczak robi furorę, coraz czesciej go widzę. Muszę go kupić i sama zrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. MHmh.. w sam raz dla mojego zdrowia ;-) Czy zostało coś jeszcze? Chętnie bym wpadła i skonsumowała ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy się nie zabrałam za pęczak, ale jestem otwarta na propozycje i w końcu do zrobię :) Danie mi się podoba, jest lekkie i apetyczne, szczególnie te buraczki mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń